چهره تمام‌ نمای بازار فولاد
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، به اظهارات برخی کارشناسان بازار فولاد چند روزی است که کاهشی شده و برخی از تلاش‌ ها برای تغییر فاز بازار و رشد قیمت‌ ها نیز تاکنون به نتیجه نرسیده، تا جایی که بخش مهمی از رشد قیمت‌ های این دوره را تاکنون از دست رفته. 
در روز های پایانی سال شاهد بوده ایم که جریان افزایشی قیمت‌ ها در ابتدا با شتاب محدودی در حال حرکت بود ولی به مرور زمان با رشد شتاب افزایش نرخ و رسیدن قیمت‌ ها به سقف روانی و حتی فنی ۵ هزار تومان، به ناگاه با کاهش قیمت دلار آزاد،  بازار فولاد هم وارد یک فاز نزولی شد که این روند کاهشی تاکنون ادامه داشته است.این وضعیت کلی چهره تمام‌ نمای بازار فولاد است و اغلب مصنوعات فولادی نیز همین روند کلی را تعقیب می‌کنند. در زمانی که قیمت‌ ها در مسیر افزایش قرار گرفته بود تلاش بر این بود تا با عدم پیش‌ داوری، به رشد بیشتر قیمت ‌ها کمک نکنیم.
 بنا بر این در شرایط نزولی فعلی نیز عدم ترسیم یک دور نمای قیمتی از کف نرخ هم می ‌تواند روال کلی در بازار را دستخوش تغییر نکند.از این رو جریان غالب قیمتی به سمت بازگشت به یک سطح با ثبات پیش می‌ رود اما از هم‌ اکنون نمی ‌توان یک کف قیمتی منطقی را ترسیم کرد.
 در شرایط افزایشی نرخ، بیش از همه‌ چیز جو روانی رشد نرخ به همراه افزایش قیمت دلار آزاد بود که موتور محرک رشد قیمت‌ ها شد ولی این ‌بار همان جو روانی اثر معکوس داشته و کاری با واقعیت‌ های بنیادین بازار ندارد. البته یک رویکرد دیگر را نیز باید در نظر گرفت و آن عدم فروش توسط واسطه‌ ها و کسانی است که میلگرد یا سایر مصنوعات فولادی را گران‌ خریداری کرده‌ اند و هم ‌اکنون حتی ممکن است که در ضرر قرار گرفته باشند.

 





:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 آذر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: